Gyakori kérdések

Mi a TICAT?

A TICAT egy innovatív, megbízható jegyértékesítési rendszer, ami a jegyvásárlók, zenekarok, klubok, szervezők, managerek közös érdekeit kutatva jött létre. 
A TICAT egy robosztus, felhőben futó jegyértékesítési rendszer, szervezők számára teljeskörű adminisztrációt és riportálást biztosít, jegyértékesítést egyrészt a ticat.hu publikus esemény portálon tesz lehetővé, másrészt képes a különböző szervezők, klubok, zenekarok weboldalaiba is integrálódni. A TICAT rendszer alrendszerei biztosítani tudják eseményeknél a helyszíni jegyértékesítést és helyszíni beléptetést, valamint a klubok zenekarok közötti tartalommegosztást, társszervezői funkciókat és és számtalan további szolgáltatást nyújt.

A TICAT jegyrendszer egy online eszköz, amely a szervező által kezelt, szervezett eseményt elérhetővé teszi az interneten és biztosítja a szervező által beállított szabályok és paraméterek alapján a jegyvásárlást. 

Ki az esemény szervezője?
Az esemény szervezője a felelőse a belépőjeggyel látogatható eseménynek és szolgáltatásnak.
A ticat.hu portálon több szervező számtalan eseménye található meg. A jegyvásárlás során minden esetben feltüntetjük az adott esemény szervezőjét, azaz annak a jogi személynek az adatait, aki az esemény felelőse.

 

Regisztráció

Kell regisztráció a jegyvásárláshoz?
Nem, regisztráció nélkül is tudsz jegyet vásárolni. A vásárláshoz feltétlenül a saját, működő email címedet add meg, hogy biztosan megkapd a jegyeket és a számláidat, de számos előnye miatt javasoljuk, hogy regisztrálj is!

Miért előnyös regisztrálni?
 - Mert nagyon egyszerű: vásárlás közben egy mozdulattal megteheted,egy jelölőnégyzet bepipálásával (vagy beléphetsz Facebook usered segítségével, vagy a klasszikus regisztrációt is végig viheted).
 - Felhasználói fiókodhoz kerülnek vásárolt jegyeid, melyeket nyomon tudsz követni.
 - Jegyeidet akkor is eléred, ha az email fiókod nem működik, vagy véletlenül törlöd a jegy emailedet.
 - Nem kell az adatok begépelésével újra vesződnöd.
 - Nem futhatsz bele, hogy jegyvásárláskor elgépeled az email címed és az ügyfélszolgálaton keresztül kell hozzájutnod a jegyeidhez.

Hogyan lehet regisztrálni?
A ticat.hu portálon bármely menüpont fejlécében eléred a regisztráció lehetőségeket (Belépés gomb), de akár vásárlás közben is regisztrálhatsz, vagy Facebook accountoddal is beléphetsz és így létrejön felhasználói fiókod.

Mi a regisztráció menete?
1. A ticat.hu portálon való regisztráció esetén:
     a. Add meg neved, email címed és jelszavad.
     b. Email fiókodba megerősítő linket küldünk, ezt 24 órán belül erősítsd meg.
     c. Ha megtörtént a jóváhagyás már használhatod is fiókodat, jelentkezz be a gyorsabb vásárláshoz, adataidat bármikor módosíthatod.
2. Vásárlás közben való regisztráció esetén:
     a. Jelöld be a “regisztrálj a vásárlásoddal” jelölőnégyzetet a vásárlási adatok megadása ablakon.
     b. Vásárlásoddal együtt létrehozunk egy felhasználói fiókot, a megadott email címre megerősítő linket küldünk.
     c. Erősítsd meg 24 órán belül email címedet és már használhatod is felhasználói fiókodat.
3. Egy kattintással létrehozhatsz felhasználói fiókot ha belépsz Facebook felhasználóddal és megosztod felhasználói adataidat.

Nem kaptam regisztráció megerősítő emailt, mit tegyek?
(Facebook regisztráció esetén nem kell ilyen levelet kapnod.)
 - Ellenőrizd spam, vagy levélszemét fiókodat, Outlook esetén a “Szűrt” levelek nézetét. 
 - Ha spam mappáidba sem érkezett levél, akkor valószínű, hogy sajnos elírtad az email címed a regisztráció során. Ha elírtad, akkor próbálj újra regisztrálni és sikerülni fog.
 - Az elfelejtett jelszó funkcióval kérhetsz jelszó megerősítő linket, ezzel is elvégezheted a megerősítést. Ellenőrizd ekkor is a spam mappáidat.

Mi történik, ha 24 órán belül nem hagyom jóvá regisztrációmat?
(Facebook regisztrációnál nem szükséges.)
Mivel hitelesítenünk kell email címedet (hogy biztosan a te saját email fiókodat használod), így töröljük a 24 órán belül nem megerősített regisztrációt. 
Ha pusztán lemaradtál a megerősítésről semmi vész, regisztrálj újra.

 

Jegyvásárlás


Hogyan fizethetek a ticat.hu-n?
Az OTP Bank SimplePay rendszerén keresztül tudod online vásárlásodat kifizetni a ticat.hu portálon.

Lehetséges banki utalással, postai utánvéttel, vagy SZÉP kártyával fizetni?
Nem lehet, kizárólag SimplePay csatornán, azaz online bankkártyás fizetéssel tudsz vásárolni a ticat.hu oldalon.

Hogyan kapom meg a jegyeimet?
Az online vásárlást követően emailben kapod meg jegyeidet, pdf mellékletként. Amennyi jegyet rendeltél, annyi önálló pdf file-t fogsz kapni, mely tartalmazza a jegy minden adatát és a QR kódot, mely a belépéshez szükséges.
Ha regisztráltál, akkor a ticat.hu oldalon belépést követően megtalálod a jegyeidet a “Jegyeim” menüpontban is.
Ha Facebook-kal regisztrálsz, akkor a Facebook felhasználódhoz megadott email címre érkeznek jegyeid.

Milyen gyorsan kapom meg a jegyeimet?
Ideális esetben 1-2 percen belül megkapod emailben jegyeidet, de a jegyrendszer extrém terhelésénél előfordulhat, hogy akár 1-3 óra is eltelik, mire kiküldésre kerülnek a pdf jegyek.
Kérjük csak akkor fordulj ügyfélszolgálathoz, ha meggyőződtél, hogy sikeresen fizettél, ellenőrizted a spam fiókjaidat és eltelt már több óra a sikeres vásárlást követően.

Nem kaptam jegyet, töröltem a jegyeimet mit tegyek?
Ha nem találod jegyeid, nagy valószínűséggel spamként érkezett be mailboxodba. Ellenőrizd a spam mappáid. 
Ha email szolgáltatóddal, vagy email fiókoddal volt gond, vagy ha véletlenül törölted a jegyeidet, akkor lépj be a ticat.hu portálra és a “Jegyeim” menüpontban megtalálod jegyeidet.
A jegyrendszer extrém terhelésénél előfordulhat, hogy akár 1-3 óra is eltelik, mire kiküldésre kerülnek a pdf jegyek.
Kérjük csak akkor fordulj ügyfélszolgálathoz, ha meggyőződtél, hogy sikeresen fizettél, ellenőrizted a spam fiókjaidat és eltelt már több óra a sikeres vásárlást követően.
Írj ügyfélszolgálatunknak és add meg minden vásárlási adatodat, hogy azonosítani tudjunk és, megtaláljuk rendelésed. 
Küldd el emailben a következő adatokat:
A vásárláskor megadott: név, email cím, számlázási név és cím, megrendelt jegyek, rendelés összege, sikeres rendelés időpontja. Ha tudsz, tranzakciós számot is küldj.

Miért állok sorba a jegyekért? Ez meddig tart, mikor kerülök sorra?
Számtalan esetben előfordul, hogy 1-1 eseményre, vagy koncertre sokkal több vásárlási szándék érkezik, mint amennyi jegy rendelkezésre áll. Amíg egy vásárló online fizetése tart, nem tudhatjuk, hogy egy vásárlás sikeresen, vagy sikertelenül végződik. Mindig vannak sikertelen vásárlások, mert a vásárló meggondolja magát, vagy nincs fedezet a kártyáján, rossz kártya adatot ad meg stb. Tehát a lefoglalt jegyekből mindig felszabadulnak újra megvásárolható jegyek. Amikor már nem tudunk biztosan eladható jegyet számodra biztosítani, akkor a vásárlási folyamatban sorba állításra kerülsz és más felhasználókkal együtt várakoztok a potenciálisan felszabaduló jegyekre.
Nagyon fontos, hogy ne lépj ki ekkor az oldalról, ne frissítsd a böngészőt! A háttérben folyamatosan lekérdezés történik a szerver és kliens oldal között, hogy van-e már felszabaduló jegy. Amint van biztosan eladható jegy számodra, értesítést kapsz a képernyőn és fél percen belül kattints a tovább gombra és bonyolítsd a kifizetést.
Azt, hogy meddig fogsz sorban állni sajnos nem tudjuk megmondani, mert ez a többi vásárlást bonyolító felhasználó gyorsaságától és sikertelenségétől függ. Sajnos nem biztos, hogy sorra fogsz kerülni, de a sorban állás még egy esély, hogy tudj jegyet szerezni magadnak sold out előtt!

Rossz email címet adtam meg vásárláskor és nem kaptam meg a jegyemet, mit tegyek?
Kérlek írj ügyfélszolgálatunknak és küldd el vásárlásod minden adatát (név, helytelen email, helyes email, számlázási név, cím, megvásárolt jegyek darabszáma és ára) és új jegyeket küldünk a helyes email címre, régi jegyeid pedig érvénytelenítjük (amelyek rossz helyre mentek).

Hogyan kapok számlát a vásárlásomról?
A sikeres vásárlást követően a szamlazz.hu rendszere fog online számlát küldeni számodra, a megadott email címedre, az általad megadott számlázási adatokkal. Különböző események esetén természetesen különböző szervezőktől fogsz számlát kapni.

Miért nem lehet több eseményre egyszerre jegyet venni?
A ticat.hu portálon különböző eseményekre történő jegy vásárlások különböző szervezők felé irányuló tranzakciókat és számlázásokat eredményeznek. Ráadásul várakozások, nagy terhelések is rendszeresen történnek egy-egy eseménynél, így egy vásárláskor csak egy eseményre tudsz jegyeket vásárolni. Ha több eseményre kívánsz jegyeket venni, akkor egymás után végezd el a vásárlásokat.

Hány jegyet tudok egyszerre vásárolni?
A kosárba tehető jegyek száma minden eseménynél maximálva van a szervező által, hogy ne lehessen visszaéléseket, tömeges másodlagos értékesítést végrehajtani. Általában maximum 10 db jegy vásárolható egy tranzakció során.

Miért van kezelési költség?
A kezelési költség az online jegyvásárlási folyamat során használt TICAT jegyrendszer és további online rendszerek és szolgáltatások használati díját fedezik. Azzal, hogy az online térben jegyet vásárolsz (azaz online megrendelést, fizetést bonyolítasz, emailben pdf-ben generált jegyeket és értesítéseket kapsz, emailben számlát kapsz) alkalmazol egy jegyrendszer szoftvert, melyet üzemeltetni, fejleszteni szükséges és használsz számos kapcsolódó szolgáltatást (online fizetési gateway, számlázó rendszer, NTAK adatszolgáltatási csatorna, edm szolgáltatás, social platform autentikáció stb.) melyeket szintén üzemeltetni, karbantartani szükséges és ezen társrendszerek díjakat számíthatnak fel a gazda rendszer (TICAT) felé. 

A kezelési költség egy eseményenként meghatározott díj, mely a jegyvásárlás szolgáltatásnak ellenértéke a vásárló felé. Többek között ebből a díjból finanszírozzuk a jegyrendszer fejlesztését, üzemeltetését és a társrendszerek üzemeltetését.

Mennyi a kezelési költség?
A kezelési költség eseményenként változik, a jegyvásárlási folyamat során már az esemény részletes oldalán (és további lépésekben is) jól látható, pontos tájékoztatást kapsz a vásárolt jegyek után számított kezelési költségről.

Lehetséges jegyeket lefoglalni?
Ez nem lehetséges, online tudsz vásárolni, hiszen számtalan eseményre túljelentkezés, versengés történik a jegyekért, nem biztosíthatunk előzetes foglalást.

Lehetséges postai úton jegyet igényelni?
Erre nincs mód, kizárólag online jegyekkel (e-jegyekkel) dolgozunk.

Lehetséges személyesen jegyet vásárolni?
A TICAT jegyrendszer nem tart fenn jegyirodát, de az egyes eseményekre a szervezők a helyszínen általában biztosítanak helyszíni jegyvásárlást.

Gyermekeknek hány éves kortól kell jegyet vásárolni?
Minden eseménynél az esemény szervezője határozza meg, hogy gyermekek részére is szükséges-e jegyet váltani. Tájékozódj az események leírásánál ezzel kapcsolatosan. Amennyiben nem találsz ilyen kitételeket, akkor készülj úgy, hogy szükséges jegyet váltani az eseményre 0 éves kortól. Kérdés esetén érdeklődj a szervezőnél, vagy ügyfélszolgálati emailünkön.

 

Visszaváltás

Hogyan lehetséges jegyet visszaváltani?
Jegy visszaváltásra kizárólag az esemény teljes elmaradása esetén van mód. Fizetés előtt győződj meg róla, hogy megfelelő eseményre, megfelelő mennyiségű és arú jegyeket vásárolsz.

Mi történik ha elmarad, vagy új időpontra kerül az esemény?
Ha átszervezésre kerül az esemény, vagy az teljesen elmarad, akkor az esemény szervezője tájékoztatást küld emailben a vásárlóknak, valamint az esemény részletes oldalain is közzéteszi az eseményre és esetleges visszaváltásra vonatkozó információkat.

Hogyan történik a visszatérítés?
Elmaradó esemény esetén a visszaváltás folyamatát, határidejét és egyéb paramétereit az esemény szervezője határozza meg és lebonyolításáért szintén a szervező a felelős.
A TICAT support minden technikai körülményt biztosít a lebonyolításhoz.
Emailben kapsz tájékoztatásta  szervezőtől a visszaváltás folyamatáról.
Általában bankkártyás fizetés során a használt bankkártyához tartozó bankszámlaszámra térítjük vissza a jegy árakat, kp-s jegy fizetés esetén helyszíni visszaváltásra biztosít lehetőséget az esemény szervezője.
A visszatérítés egy hosszadalmas folyamat, mely banki átfutási időket, számlázási adminisztrációkat is igényel, akár 40 munkanapot is igénybe vehet az átfutási idő.

A kezelési költség miért nem kerül visszatérítésre?
A kezelési költség egy eseményenként meghatározott díj, mely a jegyvásárlás szolgáltatásnak ellenértéke a vásárló felé. A sikeres jegyvásárlás során sikeresen igénybe vetted a jegyrendszer és minden társrendszerének szolgáltatását. Mivel az igénybevett szolgáltatás teljesült, valamint mivel a jegyvásárlás szolgáltatás teljesítés során a jegyrendszernek és a szervezőnek is költségei keletkeztek ezért az esemény meghiúsulása és a jegyek visszaváltása esetén a kezelési költséget már nem áll módjában a szervezőnek és/vagy a jegyrendszernek visszatérítenie.

Szabadtéri esemény esetén mit történik, ha esik az eső az előadáskor?
Minden eseménynél az esemény szervezője alkotja meg az esőnap és a megtartás szabályait. Tájékozódj az esemény részleteinél, vagy a szervező weboldalán.

 

Helyszíni jegyvásárlás

Helyszíni jegyvásárlásra mindig van mód?
A TICAT jegyrendszer tud helyszíni jegyértékesítést biztosítani, de ennek megléte az adott esemény szervezőjétől és az online jegyek fogyásától is függ. Amennyiben van helyszíni jegyvásárlás lehetőség, de elővételben minden jegy elfogy, akkor vélehtően nem lesz helyszíni jegyvásárlás. Tájékozódj minden esemény részletes leírásánál, vagy érdeklődj a szervezőknél.

Helyszíni jegyvásárlás esetén milyen fizetési módok vannak?
Ez mindig az aktuális esemény szervezőjétől és lebonyolítójától függ. Tájékozódj az esemény leírásánál. A TICAT jegyrendszer képes KP, bankkártyás és SZÉP kártyás fizetést kezelni, de nem biztos, hogy a szervezők mindezt a helyszínen tudják biztosítani.

Helyszíni jegyvásárlás esetén hogyan kapom meg a jegyeimet?
A TICAT jegyrendszer jegypénztár megoldása nyomtatott jegyet ad a helyszínen a vásárlóknak. Ugyanakkor az esemény szervezője nem biztos, hogy a mi megoldásunkat alkalmazza, vagy elképzelhető, hogy egyáltalán nem nyújt helyszíni jegyvásárlást. Tájékozódj az esemény leírásánál a helyszíni jegyvásárlással kapcsolatosan.

Elvesztettem a helyszínen vásárolt jegyem, mit tegyek?
Kérjük nagyon ügyelj a helyszínen vett nyomtatott jegyedre, mert csak ennek felmutatásával vagy jogosult belépésre, ha elvész nem tudsz belépni a rendezvényre és új jegyet kell vásárolnod.

 

Beléptetés az eseményre

Kell jegyet nyomtatni a belépéshez?
Nem, beléptetéshez valamilyen mobil eszközön mutasd fel jegyedet, pontosabban QR kódodat a belépéshez. Természetesen nyomtatott jeggyel is be tudsz lépni. Speciális esetben előfordulhat, hogy az esemény szervezője karszalagot ad, vagy egyéb formátumot is használ, erről biztosan tájékoztat az esemény leírásában.

Valaki már belépett a QR kódommal, mit tegyek?
Ha QR kódod egyszeri belépésre jogosít és valaki már előtted felhasználta belépéshez ezt a kódot, akkor te nem fogsz tudni belépni az adott kóddal.
Kérjük ügyelj rá, hogy a jegyedhez (és QR kódodhoz) illetéktelen felhasználó semmilyen körülmény között ne férhessen hozzá, hiszen a beléptető rendszerek nem tudnak különbséget tenni eredeti, vagy másolt QR kódok között. 

Belépést követően elhagyhatom a helyszínt és újra be tudok lépni?
Az eseményre és lebonyolításra vonatkozó információkat mindig az esemény leírásánál keresd.
Ha nem találsz rá információt, akkor a rendezvény helyszínén érdeklődj a szervezőknél, mert tőlük függ, hogy milyen szabályokat alkalmaznak a helyszínen a kilépésre és újbóli belépésre.


Működési problémák

Mit tegyek ha megszakad a fizetési tranzakció?
A SimplePay felületéről ha visszatérsz a TICAT oldalra, akkor egyértelmű üzenetet fogsz kapni a tranzakció sikeres, vagy sikertelen voltáról.

Ha valamiért a visszairányítás során pl. megszakad az internetkapcsolatod és nem vagy biztos a fizetés sikerességében, akkor nézd meg bankszámla egyenleged / netbank felületedet, vagy email fiókodban várd meg a jegyek beérkezését.

Ha úgy látod, hogy sikertelen volt a fizetésed, akkor próbáld újra a vásárlást és fizetést. Ha sikeres volt a fizetés, akkor nincs teendőd, a jegyek meg fognak érkezni postafiókodba. 


Mit tegyek, ha a TICAT jegyrendszer nem működik megfelelően?

Az  informatikai szakma egyik alapkérdései közé tartozik, hogy feltárjuk, hogy egyáltalán mit jelent, hogy “nem működik megfelelően” és ennek okait. Önálló könyvet is írhatnánk az esetekről, de induljunk neki puszta szűkítésekkel.
A felhasználói hibák több mint 90%-a a felhasználó környezetéből adódnak. 

 - Győződj meg a net kapcsolatod stabilitásáról. Sajnos ma már szinte mindenki csak vezeték nélküli net megoldásokat használ, bármikor lehet kimaradás, gyenge wifi jel stb.  - Megfelelő és stabil internetkapcsolat nélkül nem fog megfelelően működni a TICAT portál számos része. 
 - Előfordulhat, hogy olyan tartományból, vagy hálózatról nézed oldalainkat, ahol korlátozás alá esik valamilyen tartalom, vagy domain.
 - Használj friss, up-to-date böngészőt, nem csak miattunk, saját adatbiztonságod érdekében is. A TICAT jegyrendszer kompatibilis a leginkább elterjedt valamennyi böngészővel és azok friss verzióival. Régi böngésző verzióból, régi operációs rendszer használatból adódhatnak anomáliák. Ha valami nem működik megfelelően próbáld meg más, újabb böngészőben.
 - Extrém képernyő-felbontásokból is adódhatnak esztétikai probélmák, győződj meg róla, hogy megfelelő zoom-ot használsz (100% körüli értékek) az eszközödön, próbálj esetleg más felbontást, vagy ablak méretet ha valami nem megfelelő.
 - Számos társrendszer szolgáltatást alkalmazunk, ahol szintén előfordulhatnak lassulások, hibák.
 - Tervezett rendszer frissítés és karbantartás esetén jól látható üzenetet kapsz erről a tényről, légy türelemmel, biztosan hamarosan visszatérünk.
 - 404 oldal esetén valamilyen aktualitását vesztett, vagy elgépelt webcímre tévedtél, erről is tájékoztat a felület.
 - Cookie beállítások is okozhatnak esetleges problémát, a cookie-k elutasítását kérjük ne alkalmazd.
Mivel a TICAT rendszert folyamatosan építjük, fejlesztjük, így minden visszajelzést és hibajelenséget szívesen fogadunk! Ha működési problémát tapasztalsz minél pontosabb leírással segíts bennünket és küldd el észrevételed a support@ticat.hu címre.

 

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat elérhetőség
Ha egyik kérdés sem segített és technikai, vagy egyéb gondjaid akadtak, akkor írj a support@ticat.hu email címre.

Miért csak emailben kommunikáltok?
Bár szeretünk személyesen kommunikálni, de követhető és szükséges, hogy minden kérdés és reklamáció és persze az ezekre adott válasz és tájékoztatás írásban rögzítve legyen, így nyoma van, később is elővehető és irányt mutat, kevésbé félreérthető.

Milyen gyorsan érkezik reakció?
Ez nagyban függ leterheltségünktől, hiszen például egy sok ezer fős rendezvény elmaradása esetén extrém leterheltséget jelent a számtalan egyeztetés, szervezőkkel és társrendszerekkel való egyeztetés, sokszor az ő válaszaiktól is függ, hogy mi mikor tudunk reagálni. 
Mindenkinek válaszolunk és minden problémát megoldunk, kérjük legyetek türelemmel ha éppen várnotok kell a support válaszra.